Noțiunea de bullying ar putea fi reglementat ca o formă de violență și introdusă în Codul Educației. Cel puțin asta prevede o inițiativă legislativă care ar urma să fie înregistrată de Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS). Proiectul de lege presupune modificarea Codului Educației și reglementarea noțiunii de bullying ca formă de violență, dar și introducerea a altor două noțiuni, nonviolență și nondiscriminare.
Deputata PAS, Angela Munteanu-Pojoga a menționat că prin această lege se dorește să fie declarată zero toleranță pentru fenomenul violenței în școli: „Ne propunem să ridicăm la un nivel de conștientizare consecințele fenomenului, pentru că specialiștii spun că bullyingul modelează ulterior copilul ajuns la maturitate. În general, acestea sunt consecințe pe termen lung și scurt, grave nu doar pentru victime, ci și pentru martori și agresori”.
Totodată, Pojoga a reiterat faptul că prevederile privind fenomenul de bullying ar putea servi drept un temei juridic pentru ajustarea actelor normative adiacente, care ar avea un impact direct asupra prevenirii și combaterii violenței în instituțiile educaționale.
Inițiativa legislativă este supusă consultărilor publice. Ulterior, proiectul de lege urmează să fie prezentat în plenul Parlamentului, iar dacă va fi votat, Ministerul Educației va elabora normele metodologice pentru aplicarea legii.
Potrivit Studiului „Bullying-ul în rândul adolescenților din Republica Moldova”, realizat de UNICEF în anul 2020, peste 86% dintre elevii claselor a VI-XII-a au fost afectați de fenomenul bullying-ului în școli, iar 34% dintre aceștia s-au aflat atât în poziția de victimă, și agresor, cât și în cea de martor.