Programul CONECT: 24 de cadre didactice, din 13 școli din Chișinău și Bălți, învață gratuit cum să explice adolescența pe înțelesul părinților

120

În perioada 22–26 aprilie curent, 24 de cadre didactice din 13 școli din municipiile Chișinău și Bălți urmează un stagiu de formare pentru a deveni facilitatori în cadrul Programului de educație parentală „CONECT – Adolescența pe înțelesul părinților”. Cu îndrumarea formatorilor Ana Lașcu și Liubovi Catlabuga, participanții vor studia minuțios metodologia de livrare a programului către părinți.

Astfel, în cadrul a 12 sesiuni, viitorii facilitatori vor învăța despre comunicarea empatică, consilierea vocațională, educația pentru sănătate, sprijinirea adolescenților în gestionarea fenomenului de bulliyng, dar și participarea elevelor și elevilor în procesul de luare a deciziilor.

Ulterior, cu toate cunoștințele acumulate și a materialelor informative și de suport oferite de CNPAC, cadrele didactice vor merge în școlile unde activează și vor livra programul CONECT părinților de adolescenți și adolescente. Părinții vor ști, datorită programului, cum să stabilească, cu dragoste și respect, reguli de comportament împreună cu adolescenții, cum să discute cu aceștia despre nevoile, preocupările și sexualitatea lor, precum și despre bullyingul școlar.

Activitatea este realizată în cadrul proiectului „Servicii mai bune pentru copii în contact cu sistemul de justiției, părinți și adolescente”, implementat de Centrul Național de Prevenire a Abuzului Față de Copii (CNPAC) în parteneriat cu UNICEF cu suportul financiar al Ministerului pentru Cooperare Economică și Dezvoltare al Republicii Federale prin intermediul Băncii Germane de Dezvoltare.

 

CONECT este un program de educație parentală și se adresează părinților sau persoanelor care acordă îngrijire primară preadolescenților și adolescenților de 10-19 ani. CONECT a fost creat să ajute părinții/îngrijitorii de adolescenți să identifice corect schimbările care au loc în viața acestora și să își dezvolte acele competențe/comportamente care pot asigura adolescenților contextul potrivit pentru a învăța cum să devină persoane responsabile, pentru a se defini pe sine, pentru a preveni riscurile.